Asukkaan on viipymättä ilmoitettava taloyhtiölle/vuokranantajalle huoneiston vahingoittumisesta tai sellaisesta puutteellisuudesta, jonka korjaamisesta taloyhtiö/vuokranantaja on vastuussa. Asukkaalla on välitön ilmoitusvelvollisuus havaitsemistaan vaurioista huoneistonsa rakenteissa.
Asumismukavuuden kannalta on tärkeää, että myös yleisissä tiloissa vian havainnut asukas hoitaa vikailmoitukset omatoimisesti.
Vikailmoitus tehdään Kotikatu-huoltoyhtiöllemme alta löytyvällä lomakkeella tai soittamalla arkipäivänä Kotikadun asiakaspalveluun, jonka numero on 010 270 8800.
Tee vikailmoitus Kotikadulle PHM Digital palvelussa.
Lomakkeella voit ilmoittaa viasta kiinteistöllä. Ilmoitus ohjautuu asiakaspalveluun, joka ohjaa sen eteenpäin hoidettavaksi. Ilmoitus käsitellään mahdollisimman pian, viimeistään kuitenkin seuraavana arkipäivänä.
Kiireelliset asiat, kuten esim. vesivahingot, on ilmoitettava välittömästi Kotikadun huoltopäivystäjälle puhelimitse p. 010 270 8888.
Voit tarvittaessa tiedustella asiasi etenemisestä myös Granlund Isännöinnin asiakaspalvelusta, p. 09 2500 6250.
Hissiviat
Hissivioista ilmoitetaan hissien kunnossapidosta vastaavalle Schindler Oy:lle. Puhelinnumero on 0203 20500.
Mikäli kyseessä ei ole henkilöturvallisuuteen liittyvä vika, iltaisin ja viikonloppuisin vikailmoituksen tekoa on vältettävä, koska normaalin työajan (arkisin klo 7-16) ulkopuolella tapahtuva viankorjaus on suhteettoman kallista.